Köpvillkor

Priser

Alla våra priser inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten till ändringar av momssatser, avgifter, valutakurser och liknande faktorer som ligger utanför vår kontroll.

Beställning

Alla beställningar från Vildevik Klick It Sp z.o.o är bindande. Normalt får du en bekräftelse inom några minuter till den e-postadress som du uppger vid ordertillfället. Om du inte får bekräftelsen, ångrar din beställning eller upptäcker ett misstag, vänligen kontakta oss omedelbart på info@vildevik.se. Observera att du måste vara minst 18 år gammal eller ha målsmans medgivande för att kunna genomföra en beställning från Vildevik Klick It Sp z.o.o och vi förbehåller oss rätten att neka köp. Vi sparar IP-numret för alla beställningar och kommer att polisanmäla alla försök till bedrägeri eller falska beställningar.

Betalning

All betalning sker via Klarna Checkout som erbjuder en trygg och säker betalning.
Där kan vi välja flera olika betalningsalternativ, så som faktura, kort mm.

Garanti

Vi erbjuder 2 års garanti mot tillverkningsfel på alla våra produkter. Din faktura fungerar som garantibevis. Observera att för att garantin ska vara giltig måste produkterna ha hanterats enligt standard och inte utsatts för överdriven påfrestning. Produkterna måste också ha installerats av en kvalificerad fackman. Garantin täcker inte felaktig hantering eller slarv. Om produkten ändras på något sätt upphör garantin att gälla om felet beror på denna ändring. Vid eventuella tvister följer vi rekommendationerna från Allmänna reklamationsnämnden.

Fraktkostnader

Vi erbjuder fri frakt för beställningar över 1000 kr, annars tillkommer en fraktkostnad på 249 kr

Vi skickar våra paket med DPD och Postnord till närmaste paketombud eller utlämningsställe. Varorna skickas normalt samma dag om ordern är lagd före klockan 12.00, annars skickas de nästkommande arbetsdag. Leveranstiden är vanligtvis mellan 3 och 5 arbetsdagar för lagerförda varor. Om vi inte kan leverera din beställning inom den angivna leveranstiden på produktsidan, kommer vi att kontakta dig för att informera om en ny leveranstid.

Outlöst paket

Outlösta paket debiteras med 395 SEK, en kostnad som faktureras i efterskott. För skrymmande varor tillkommer en debitering på 795 SEK.

Transportskador

Vi följer DPD, PostNords regler för skadade gods. Eftersom Postnord & DPD garanti inte gäller sju dagar efter leverans är det mycket viktigt att du iakttar följande:
Om paketet är skadat när du hämtar det så måste du göra en reklamation hos posten och vi ber dig att omgående kontakta oss på info@vildevik.se
Vi packar och kontrollerar varorna väldigt noga innan vi skickar dem, det är väldigt ovanligt att det går sönder i frakten till dig.

Reklamation

Vi erbjuder 14 dagars öppet köp och tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt. Vid en giltig reklamation står Vildevik Klick It Sp z.o.o för returfrakten. Vänligen kontakta oss vid eventuella reklamationer. För snabbast möjliga hantering av reklamationen, vänligen skicka med några bilder på problemet om möjligt och inkludera ordernumret i ämnesraden.

Retur / Ångerrätt

Du har möjlighet att returnera din vara inom 30 dagar efter att du har mottagit ditt paket. För att en vara ska vara returnerbar får den inte ha använts, men du har rätt att öppna förpackningen och titta/kontrollera varan. Vi lämnar ingen ångerrätt till företag. 

Vi uppskattar om du kontaktar oss innan du returnerar varan. Vänligen fyll i vårt returformulär för att underlätta hanteringen av din retur. Formuläret skickas via mail. Kunden ansvarar för att varan återlämnas i sitt ursprungliga skick. Vid retur är det viktigt att varan är ordentligt förpackad i original kartong för att undvika skador under transporten. Kom ihåg att inkludera en lapp med ditt ordernummer och eventuellt meddelande för en snabbare hantering av returen.

Om du har handlat med faktura och väljer att returnera varan, måste varorna ha kommit tillbaka till oss innan förfallodatumet för fakturan för att undvika påminnelseavgifter.

Vid retur är det viktigt att spåra din retur genom att notera kollinumret. Vi ansvarar inte för förlorade returpaket och kan inte återbetala pengar för dem.

Kunden står för returfrakten. Om du ångrar ditt köp efter att vi har skickat varorna, måste du hämta ut paketet och sedan returnera det. Annars kommer du att efterfaktureras för outlöst paket enligt våra villkor.

Återbetalning utförs inom 30 dagar efter godkänd reklamation/retur.

Returer skickas till 

Vildevik Sweden AB

Granbackvägen 58

43791 Lindome 

GDPR – Hantering av dina adress- och köpuppgifter här hos 

Från och med den 25 maj 2018 trädde en ny lag, GDPR, i kraft. Det är en enhetlig lag som syftar till att harmonisera regler för personuppgiftsskydd över hela Europa. GDPR ersätter den svenska personuppgiftslagen (PUL), som har varit gällande sedan 1988. Med GDPR måste alla organisationer, handlare och företag ta ett ökat ansvar för att säkerställa kontrollen över sina kunders uppgifter.

Vi är ansvariga för behandlingen av de personuppgifter som du lämnar till oss som kund. Dessa uppgifter behandlas av oss för att administrera dina inköp samt för marknadsföring, förutsatt att du har anmält dig till vårt nyhetsbrev. Vi lämnar inte ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till tredje part, förutom i de fall som nämns nedan.

  • Vi lagrar ditt namn, adress, e-post och telefon för att vi skall kunna leverera din beställda vara.
  • Vi lagrar ditt namn, adress, e-post och telefon (mobil) vid köp av vara.
  • Vi lämnar ut din information till tredje part. 
  •  Fraktbolag – För- och efternamn, adress, email och mobilnr. I dagsläget använder vi oss av DPD, Schenker, Postnord och DHL.
  •  Betalväxel – När du genomför ett köp delas informationen med vår betalväxel (Klarna Checkout) det som lagras hos Klarna är namn, adress, email, telefonnummer, och personnummer.
  •  Nyhetsbrev – Om du har valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas endast din email med tjänsteleverantören som i dagsläget är APSIS.
  • Microsoft Clarity - Vi änvänder oss av Microsoft Clarity för att se hur kunder rör sig på hemsidan.  
  • Du har när som helst rätt att raderas ur systemen (med vissa begränsningar, som bokföringslagen).
  • Vi lagrar dina uppgifter vid köp i 7 år på grund av bokföringslagen.
  • Du har rätt att klaga till tillsynsmyndighet.
  • Du har rätt att få reda på varifrån informationen har kommit, om du inte har registrerat den själv.
  • I nyhetsbrev kan vi skicka erbjudanden som är anpassade efter din data hos oss och att du då har rätt att få veta vad vi baserar våra erbjudanden till dig på för lagrad information.
  • Du har rätt att få ett utdrag av all information som vi har om ditt konto hos oss.

 Vildevik är ett varumärkesskyddat företag och innehar alla rättigheter till texter och bilder samt videos. 

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll som ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, vilket gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, ska utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Vi strävar efter att vara så exakta som möjligt i vårt bildmaterial, beskrivningar och specifikationer. Därför förbättrar och vidareutvecklar vi ständigt våra produkter. Alla bilder på vår webbsida ska tolkas som exempelbilder, och avvikelser kan förekomma. Är du osäker på produkten? Kontakta oss så hjälper vi dig.

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och programmeringsfel.